Kick-off The Hoxton Hotel Amsterdam: Julicious is Horecava Ambassador 2016!

23 oktober 2015

Zoals de meeste bezoekers op julicious.nl inmiddels wel weten schrijf ik, naast de content en communicatie opdrachten voor bedrijven (die voornamelijk te maken hebben met eten, drinken en slapen), over mijn avonturen en belevenissen die ik mee maak in de hospitality en daar buiten. Juist omdat ik binnen deze dynamische wereld vaak aan de wieg sta van de meest unieke en vernieuwde ontwikkelingen, besloot ik op een dag deze ontwikkelingen met jullie te gaan delen.

En als je dan via Bloggers Network hoort dat je samen met vier andere bloggers ‘Ambassador’ van de Horecava 2016 mag zijn ben je natuurlijk meteen enthousiast! Binnenkort sta ik namelijk aan de wieg van nóg meer fantastische ontwikkelingen zodat ik deze natuurlijk weer met jullie kan delen.

Horecava
De Horecava is al 60 jaar dé beurs waar horecaprofessionals en mensen uit de foodservice industrie elkaar ontmoeten. Ben je geen horecaprofessional? Niet getreurd…. Ik beloof dat ik je middels mijn blog écht op de hoogte ga houden van alle in’s en out’s die zich momenteel binnen de hospitality-wereld en tijdens de Horecava afspelen. Indien je wél elk jaar trouw de Horecava bezoekt, probeer ik jou deze keer voorafgaand aan de beurs nóg enthousiaster maken en andere inzichten te geven over de beurs dan dat je normaal gewend bent. Want via mijn ambassadeurschap gaan er 11 tot en met 14 januari deuren voor mij en mijn mede ambassadeurs open die tot vandaag gesloten bleven. En natuurlijk hou ik graag via mijn blogs contact met jou, maar ik ontmoet jou ook graag tijdens één van de beursdagen!

The Hoxton Hotel Amsterdam
Voordat het zo ver is wordt er achter de schermen van de RAI al ontzettend hard gewerkt aan alle voorbereidingen. En niet alleen tijdens kantooruren kan ik je vertellen. Afgelopen woensdagavond vond namelijk de kick-off voor de 5 ‘Horecava ambassadeurs’ plaats in ‘The Hoxton’ in Amsterdam. Nog maar amper vier maanden open en nu al een begrip. En niet alleen binnen de hotelscène en voor hotelgasten, maar vooral ook voor mensen uit de omgeving die elkaar willen ontmoeten en begroeten in een waanzinnig prettige ongedwongen sfeer. Uiteraard draagt de centrale locatie op de Herengracht tussen de statige panden bij aan de algehele beleving. Maar waar het hotel zich naar mijn mening écht in onderscheidt is hun vernieuwde manier van communicatie en design.

Waar je bij de meeste hotels bij binnenkomst niet om de receptie heen kan, heeft ‘The Hoxton’ ervoor gekozen deze minder prominent aanwezig te laten zijn zodat het eetgedeelte en de bar ook écht kunnen dienen als een ontmoetingsplek voor niet-hotelgasten. En niet alleen qua receptie zijn ze afgestapt van de traditionele spelregels, ook in de gehele inrichting vind je hun out-of-the-box manier van communiceren terug. Tijdens de tour door het hotel werd ik in ieder geval heel enthousiast bij het zien van enkele gimmicks op de hotelkamer zoals een zak met de tekst ‘TOTALLY HOT air’ erop waar de föhn in zat verstopt. Maar ook door de ‘Breakfast Bag’ die je ’s avonds aan je kamerdeur hangt, zodat je in de ochtend alvast (for free!) een banaan, verse jus en nog wat versnaperingen aan je deur krijgt vond ik uniek. Dit mini-ontbijt kun je lekker in alle rust in bed kunt nuttigen, voordat je aan het échte ontbijt in het restaurant begint. Een verfrissend concept als je het mij vraagt. Zodra ik er heb overnacht zal ik mijn ervaring zeker met jullie delen!

Bottle Business
Terwijl de gin-tonic’s van Bottle Business in combinatie met heerlijke foodpairings (gemaakt door de chef van het hotel-restaurant ‘Lotti’s’) rijkelijk vloeiden werd onze drankenkennis nog even bijgespijkerd tijdens deze leerzame tasting. Want een gin-tonic maken kan iedereen tegenwoordig wel, maar erachter komen welke gin het best bij je past en welke gerechten daarbij horen om die smaak nóg meer tot zijn recht te laten komen, is een vak.

Werk jij in of met de horeca of foodservice en wil jij niet leren om te werken, maar werken om te leren? Dan blijf jij vast graag op de hoogte van de nieuwste trends en ontwikkelingen tijdens een bezoekje aan de Horecava 2016! Hopelijk zie ik je dan?


Commentaar